3 oktober - lördag - 2009

Jag har varit klart i stallet och Jessica har fotat litegrann, var en del bilder som blev riktigt fina, är inte så lätt att fota i ridhus i såna här lägen, men när jag skulle hämta Buster i hagen så vart jag så jätte förvånad- det var som att han blivit tvärgammal sen förra måndagen, borstade upp honom ordentligt och då får han naturligtvis finare ut och så, men när jag skulle ta ut honom på tömköra vad han som segare än vad han bruka ha varit, såna gånger man faktiskt blir lite orolig, ska sätta mig och titta lite om foder och se om jag kan hitta något bättre, det slog mig att han snart fyller 20 och han blir nog inte piggare, det känns tråkigt!
Han var även lite stel, hade inte riktigt samma tramp som sist, vart som att det blev ett steg framåt och två steg tillbaka, så ikväll var det tyvärr ingen rolig kväll, jag hoppas på bättre resultat imorgon, annars vet jag inte riktigt hur det här ska lösas.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Tråkigt.. Min ena ponny är 16 så han börjar också komma upp i åldern, men än så länge är han pigg. Veterinärer har inte trott att han är mer än 12 år så. ;)



Tyvärr har han också haft problem med sadeln så just nu rids han inte alls, vi väntar på att få komma till veterinären och kiropraktorn för att röntgas och se hur vi ska gå vidare. Har fått höra av förrförra ägaren att han har jätte problem med sadlar. Det enda som har funkat är jensensadlar som går att sy om, han ändrar sig tydligen så pass mycket vid manken under året så sadeln behövs sys om 2-3 ggr per år så det kommer bli ett dyrt kalas. ;)



Oj nu blev det här långt!

2009-10-03 @ 22:24:51
URL: http://michaelasandbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0